Roosendaal sluit zich aan bij de Retailinnovatie-agenda
Gemeente Roosendaal heeft zich op 26 februari tijdens het Retail Innovatie Festival aangesloten bij de Retailinnovatie-agenda, onderdeel van de Retailagenda. Met de Retailinnovatie-agenda ontwikkelen en implementeren de partners gezamenlijk oplossingen voor de retailvraagstukken van nu en de toekomst. Ook Den Haag, Eindhoven, Roermond en Beverwijk hebben de Retailinnovatie-agenda ondertekend.
Innovatie
Roosendaal gelooft sterk in het toepassen van innovaties om de binnenstad vitaal te houden. Met het tekenen van de Retailinnovatie-agenda verwacht de gemeente samen met alle partners kennis en ervaringen te kunnen uitwisselen om zo doorlopend te kunnen blijven innoveren. ‘Het is belangrijk om in te kunnen spelen op de wensen van de consument’, vertelt wethouder Cees Lok. ‘Verschillende innovaties zoals wifi, smart beheer van de openbare ruimte en een eigen loyalty systeem dragen hieraan bij.’ Dit loyalty systeem gaat in begin tweede kwartaal van start. Klanten sparen bij elke aankoop, dit tegoed kan worden ingewisseld voor korting, een kop koffie of om het parkeren mee te betalen. ‘Met dit Roosendaalse loyaltyprogramma willen we klanten binden aan onze binnenstad en bezoekers langer vasthouden’, aldus Lok.