Jasper Hansen ondersteunt ondernemers bij invoering loyaltyprogramma
Vanaf deze week is hij elke donderdag en vrijdag in de Roosendaalse binnenstad te vinden: Jasper Hansen van CCV Lab. Jasper gaat de ondernemers ondersteunen bij de invoering van het loyaltyprogramma. Dit programma bestaat uit een kaart waarmee ondernemers hun klanten voordeel, gemak en service aanbieden. ‘Ik ga bij alle ondernemers langs en leg uit hoe het werkt. Ik sta echt tussen de ondernemers.’
Jasper heeft eerder als centrummanager in het Belgische Sint-Truiden met CCV Lab een succesvolle klantenkaart opgezet. ‘De meeste ondernemers kennen CCV wel als marktleider van betalingssystemen. CCV heeft veel klanten in de middenstand en we zijn altijd op zoek naar manieren op hen zo goed mogelijk te ondersteunen. Eén van de projecten was de ‘Shop & The City’-kaart in Sint-Truiden. De Roosendaalse binnenstadsdirectie besloot na een aantal werkbezoeken een soortgelijk systeem op te zetten en vroeg mij voor hulp bij de opstart.’
Wat ga je precies doen?
‘We hebben de Roosendaalse ondernemers benaderd met de vraag of ze mee willen doen en daar is door de meeste winkeliers positief op gereageerd. Ik heb meteen al veel afspraken in kunnen plannen de eerste dagen. Ik ga langs bij de mensen en laat zien hoe het systeem werkt, wat de mogelijkheden zijn en hoe ze het op de juiste manier kunnen gebruiken. Een paar ondernemers heeft al individuele acties bedacht die ze hun klanten willen aanbieden via de kaart. Naast de enthousiaste ondernemers wil ik ook zoveel mogelijk de kritische ondernemers proberen te overtuigen van het systeem.’
Hoe ga je te werk?
‘Na zo’n eerste gesprek blijf ik contact houden en zal ik regelmatig binnenlopen. Want ik vind het belangrijk om te weten of de ondernemers nog vragen of suggesties hebben. En zo kan ik ze bijpraten over de laatste stand van zaken. Ik help ook bij het bedenken en invoeren van kortingsacties, dus ik ondersteun ook bij de technische kant. Ik sta echt tussen de ondernemers. Ze mogen me ook altijd bellen of mailen, dat directe contact vind ik heel belangrijk.’
Wanneer wordt de kaart ingevoerd?
‘We willen met een groep van minimaal 50 ondernemers starten en het liefst meer. We hopen natuurlijk dat er zoveel mogelijk ondernemers mee gaan doen. De kaart wordt gekoppeld aan Roosendaal24 en aan parkeren. Consumenten die met de auto komen, kunnen zo parkeerkorting krijgen. Dat zijn we nu allemaal aan het regelen. We willen ondernemers helpen met elkaar kortingsacties op te zetten. Daarna gaan we de kaart nog testen met klanten want het systeem moet wel goed werken voor we het definitief invoeren. Maar voor deze zomer willen we de kaart lanceren.’
Wat vind je van Roosendaal?
‘Ik ben hier nog maar net maar Roosendaal is groter dan ik had verwacht. Ik vind het ook een mooie stad, de binnenstad is compact. En de Nieuwe Markt is heel modern, echt tof! De komende tijd ben ik vaak hier en zal ik op verkenning gaan. Dus tips voor vertier zijn welkom, zeker en vast!’
Heb je vragen over het loyaltyprogramma? Mail hartvoordebinnenstad@roosendaal.nl