header image
12 april 2021

Roosendaal heeft veel te bieden

In december 2019 is Sandra Versteegen aangesteld als directeur van Roosendaal Citymarketing. Vanuit deze rol is zij onlangs toegetreden tot het binnenstadsbestuur. “Als bestuurslid vind ik het belangrijk om kennis uit te wisselen en de verbinding op te zoeken”. In dit artikel geeft zij een toelichting.

De binnenstad is een belangrijk visitekaartje

“‘Meer mensen die bewust kiezen voor Roosendaal’, dat is in een notendop wat Citymarketing Roosendaal wil bereiken. Want de gemeente heeft veel te bieden voor inwoners, bezoekers maar ook voor bedrijven en talenten die hier hun vleugels willen uitslaan. Wij maken dit zichtbaar met een herkenbare uniforme uitstraling. Onze activiteiten richten zich op citybranding (merkpositionering), citymarketing (het binden van doelgroepen), citymaking (een passend aanbod) en cityhospitality (gastvrijheid). We scheppen de kaders om Roosendaal goed op de kaart te zetten en werken nauw samen met uiteenlopende organisaties om hier handen en voeten aan te geven. De Roosendaalse binnenstad is daarbij een heel belangrijk visitekaartje.”

Customer journey

“Het is van belang dat de doelgroepen ons weten te vinden en als ze hier zijn een warm welkom ervaren. Van de online oriëntatie tot het bezoek aan de stad, alle schakels in de customer journey moeten kloppen. Het afgelopen jaar is de nieuwe website gelanceerd; www.bezoek-roosendaal.nl. Hier start de reis. De website belicht Roosendaal in alle facetten waarbij ook de binnenstad wordt uitgelicht. De recente promotiecampagne van de binnenstad ‘Haal het uit Roosendaal’ is gekoppeld aan deze website en heeft gezorgd voor een groot bereik. Op die manier versterken we elkaar en zorgen we dat de kanalen meer aandacht krijgen. Ook met betrekking tot de aankleding van de binnenstad, waaronder de banieren, is er eenduidigheid. En er is onlangs een nieuwe Shopping map beschikbaar gekomen. Zo vormen online en offline middelen een mooi geheel en dragen bij aan een positieve beleving van bezoekers.”

Volop ambities

“De komende jaren hebben we volop ambities. Het creëren van een sterk imago, het binden van jonge bewoners, het aantrekken van talenten en ambitieuze ondernemers en een toename van bezoekers, dat is waar we onder andere op inzetten. We doen dit niet alleen. Samen geven we invulling aan de strategische aanpak en vergroten we de aantrekkingskracht. In Roosendaal is er een grote bereidwilligheid om hier een bijdrage aan te leveren.

Deze zomer starten we het onderdeel van de merkcampagne rondom bezoekers, waarin we laten zien wat Roosendaal te bieden heeft. We richten ons daarbij op de binnenstad, het buitengebied en de dorpen. Door mensen te inspireren en veel ideeën en belevenissen te delen, zetten we Roosendaal deze zomer in de spotlights.”

Commitment

“Als bestuurslid van het binnenstadsbestuur vind ik het belangrijk om kennis uit te wisselen en de verbinding op te zoeken zodat we dezelfde doelen en strategie volgen. Mijn rol is adviserend en regisserend als het gaat om de invulling van marketing. Met betrekking tot gebiedsontwikkeling kan ik daarnaast meedenken over placebranding en de wijze waarop hier invulling aan gegeven kan worden. Roosendaal is een stad met ambities. Een aangename, gastvrije en overzichtelijke stad waar mensen elkaar kennen. Er is commitment waardoor je samen veel voor elkaar kunt krijgen. De wijze waarop alle partijen in het binnenstadsbestuur vertegenwoordigd zijn, is daar een mooi voorbeeld van. Dit is uniek en ik kijk er naar om als bestuurslid hier mijn bijdrage aan te leveren.”